Producent: Zakłady Wyrobów Metalowych „SHL”
Lata produkcji: 1968-1970,
Silnik: 1-cylindrowy 2-suwowy, chłodzony powietrzem,
Pojemność skokowa: 174 cm³,
Moc: 13,5 KM,
Prędkość maksymalna: 110 km/h,
Zużycie paliwa: 3 l/100 km.
Jedyny polski motocykl, który miał reflektor zintegrowany ze zbiornikiem paliwa. Snop światła zawsze padał prosto, bez względu na skręt kierownicy, podobnie jak w samochodach.
Wielką nadzieję kieleckich zakładów, produkowano tylko dwa lata i nigdy nie doczekała się następcy. Powstało 50 tys. egzemplarzy.
Czemu Gazela poniosła porażkę? Model nie trafił na swój czas. Gdy pojawił się na rynku, w Polsce spadło zainteresowanie motocyklami. Ludzie tęsknili do aut, a nie do jednośladów. Nowatorskie rozwiązania podniosły cenę. Za Gazelę trzeba było zapłacić 17 300 zł, co w 1968 roku przekraczało równowartość siedmiu pensji. Pod koniec lat 60. głównymi klientami byli mieszkańcy wsi i małych miasteczek. Im nie zależało na nowatorskich rozwiązaniach, patrzyli przede wszystkim na cenę i …kupowali „Wueskę”.